dilluns, 30 de setembre de 2013

Entusiasta

Ara mateix estava llegint el llibre Victus de l'escriptor Albert Sanchez Piñol, i m'acabo d'aixecar per entrar al blog i compartir aquesta frase que diu un dels seus protagonistes:

- Si vols ser enginyer - va dir - has d'estar sempre atent, i per estar sempre atent t'has d'enamorar de la realitat.


I és clar podem substituir la paraula "enginyer" per qualsevol altre que volguem. Què cert és, enamorem-nos doncs del que hi ha, ja, ara mateix, i quantíssimes coses canviaran a bé.

Dir-vos que estic gaudint moltíssim de la lectura, espero que sigui així al llarg de tota o quasi tota la novel.la, de moment vaig per la pàgina 50.

6 comentaris:

novesflors ha dit...

Veritablement no hauríem de perdre mai la capacitat d'enamorar-nos de la vida. Ja ens diràs, si el llibre t'ha agradat o no.

joan gasull ha dit...

Estic terriblement enamorat.....de la vida i moltes coses. Molt bona frase.

Vicent ha dit...

Sí, certament acceptar la realitat és l'única manera de canviar-la, això sí, sense la intenció de canviar-la amb els collons, és a dir, amb la voluntat a contracorrent.


Vicent

Violant d'Atarca ha dit...

Jo tenia el Victus a casa des de feia temps, me l'havien regalat i no sé exactament per què (potser perquè era la versió original en castellà), però em feia molta mandra iniciar-ne la lectura i això que a mi la història de la nostra nació m'encanta i els llibres gruixuts em captiven, si m'atrau la seva temàtica, és clar!... Al principi, vaig pensar: "Però què és això? aquest narrador vinga insultar a la pobra escrivent...", però de seguit vaig acceptar la seva manera de ser i vaig començar a comprendre aquest joc subtil que, penso jo, embolcalla la història que ens estan explicant: no voler caure en una aurèola mística d'heroisme, presentar els fets des de l'objectivitat d'un descregut, etc, etc.
En fi, noia, jo penso que en gaudiràs força la lectura.
Una abraçada!

Helena Bonals ha dit...

Molt bona frase! Jo estic enamorada de tot el que faig.

GEMMA ha dit...

A seguir enamorats de tot!

Jo segueixo llegint el llibre amb interés.

Bona setmana, macos.